Suomen Miekkailu- ja 5-otteluliitto

Finlands Fäkt- och 5-kampsförbund - Finnish Fencing and Pentathlon Association
Tänään on 12.7.2024 23:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 1.10.2011 23:11 
Poissa

Porec oli todella positiivinen yllätys. Kesäsäät, aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta, ihanan kirkas merivesi, lämpötila +24C, viihtyisi paikassa pidempäänkin. Ihmiset oli ystävällisiä ja avuliaita ja ruoka hyvää ja edullista.
Paljon on historiaa täälläkin joka puolella, ja vanhaa. Suosittelen lomakohteeksi. Siellä oli muuten paljon erilaisia liikunta - ja toimintamahdollisuuksia!

Ja kisapaikka oli hieno halli, hyvät olosuhteet, tosin finaalihalli oli vähän liian lämmin, mutta niinhän se aina.

Tulokseen kaksi pronssia olen suht tyytyväinen. Helposti olisi voinut olla huonomminkin.

Erityisesti kalvalla olin pulassa itävaltalalisen vasenkätisen Henrichsin kanssa jo 16 parhaan ottelussa. Ottelu päättyi lisäajan jälkeen 7-6. Oli todella vääntöä.
Seuraava ottelu ranskalaista vastaan oli liiankin helppo, mutta semifinaali oli sitten tosi vääntöä. En voi ymmärtää, miten tilanne aina päättyi painiotteluun. Japanin Tanaka oli kehittänyt erityisen tyylin lähiotteluun ja minä lopetin aina vartalokontakin jälkeen. Joku mainitsi, että näytin siinä tilanteessa avuttomalta, mutta toisaalta, miksei tuomari pysäytä ottelua, kun on selvä vartalokontakti? Onko kalpa todella sellaista? Toisaalta useampikin mainitsi, että japanilaisen olisi kuulunut saada keltainen kortti useamman kerran, ja tietenkään pistoa ei olisi siinä tilanteessa hyväksytty. Mutta niin ei tapahtunut.
Alkueräni oli todella kova, neljän parhaan joukossa oli 3 meidän alkuerästä! Alkueräkin meni vähän ympäri, kun minä hävisin Demaillelle 5-4 ja voitin Tanakan selvästi 5-1, mutta Tanaka voitti Ranskan Demaillen 4-3. Olin kuitenkin 1. rankattu ensimmäisen kierroksen jälkeen.

Floretin alkuerässä oli jälleen Marie Chantal Demaille ja myös Henrichs Itävallasta. Tässäkin alkuerässä sai olla todella tarkkana ja huolellinen, että selvitti kaikki ottelut. Toisaatla floretilla pääsin ehkä vähän liian helpolla semifinaaliin saakka. Kerstinin olisin halunnut voitta floretilla, johdinkin 3-1, mutta se ei riittänyt, vaan hävisin sitten aika selvästikin 10-5. Siis ensi kertaan..

Muuten miesten 50+ sarjan finaali oli nautittavaa katsottavaa. Finaalissa miekkailivat Ruotsin Peter Barvestad ja Ukrainan Volodymir Sokolov. Pistoja syntyi vuorotellen tasaiseen tahtiin, mutta miekkailu oli todella aktiivista miekkailua, ei mitään kyttäilyä. Peter oli se aktiivisempi ja synnytettyä pistopaikkoja. Sokolovilla on tosi tarkka kärki ja häntä on vaikea voittaa. Ottelu päättyi 10-9 Peterin voittoon. Tuplia oli vain muutama. Oli oikea urheilushow parhaimmillaan.

Ensi vuonna kisat pidetään näillä näkymin jälleen Itävallan Kremsissä.

Todella hauska yksityiskohta oli se, että tapasin kisapaikalla entisen valmentajani 40 vuoden takaa! Tau Bac Kanadasta kilpaili itsekin 70+ sarjassa kalvalla. Oli mukava tavata vuosien jälkeen. Hän uhkasi tulla Suomeen ja pitää meille leiriä..

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]